hanneinvilnius.reismee.nl

verlengd weekend

Labas vakaras,

Aangezien we een verlengd weekend hebben gehad, hebben Cédric en ik ons goed laten gaan. De zondag zijn we richting Ozas gewandeld(een groot shoppingcentrum maar tviel toch een beetje tegen). Maar omdat het valentijn was, en de litouwers helemaal into valentijn zijn, stond het hele shoppingcentrum op zijn kop. Overal waren er engels, hartjes, rare mensen te bespeuren. Er was zelfs een gigantische taart in een vorm van een hart waar iedereen een stuk van mocht eten, dusja dat hebben wij dus ook gedaan.Ik vond hem echt afschuwelijk, maar Cédric vond hem nog wel ok. Daarna zijn we terug richting onze hostel gegaan, om daar te beginnen aan onze Valentijn-diner ! Het was een simpel gerecht aangezien we niet meer zoveel hadden liggen in onze frigo !:) maar het was zeer geslaagd omdat we het toch een beetje cozy hadden gemaakt door er wat kaarsjes te branden en zelfs een hartje te tekenen(jaja ik heb mijn romantische ziel laten tonen:p). Het was een ontzettend geslaagde valentijn!

De maandag hebben we eigenlijk niet veel gedaan, niet om te zeggen : niks ! Maar dat kan ook eens leuk zijn !

Vandaag hebben we gewacht totdat Ilze terugkwam in de hostel(want zij was 4 dagen terug naar Letland gegaan). Daarna zijn we samen in de stad gegaan om naar de carnaval te zien, maar dit is absoluut niet te vergelijken met de carnaval bij ons ! Er was eigenlijk nog niet veel te zien dus waren we maar eerst een warme chocomelk gaan drinken in de double coffee (een wannabe starbucks). Toen begonnen de speeches van de burgemeester of president ofzo iets (van een belangrijke persoon allesinds) maar hier verstonden we natuurlijk niks van dus we klapte gewoon wanneer de rest klapte ! Toen begon de muziek, echte carnaval muziek kon je het niet noemen, het was meer nog in de valentijnsfeer denken we.. Het werd er ontzettend romantisch, overal waren er vuurkorven en dan die muziek. Maar echte carnaval met alcohol en praalwagens dat vind je hier niet terug ! We hebben wel gratis thee gekregen van de litouwse militairen (alle denken we toch, ze hadden toch een uniform aan!). Daarna zijn we bij pizza jazz gaan eten (voor diegene die dat echt willen weten:D). Carnaval was nog niet gedaan maar we waren de muziek een beetje beu dus besloten we terug te keren. De bus zou pas achter 20 min opdagen dus besloten we te wandelen (een avondwandeling kan deugd doen)! Onderweg zagen we een mooie plek met veel sneeuw, dus dacht Cédric 'laten we een sneeuwengel maken', aangezien ik dit nog nooit gedaan had (ja ik weet het..schandalig!)dacht ik van het wordt eens tijd voor verandering ! Verbazingwekkend was het eigenlijk niet koud(en nee ik had geen thermisch ondergoed aan:p).

Zo dat was het een beetje wat wij tijdens ons verlengd weekend gepresteerd hebben..
Ik zal ook weer een paar foto's op mijn blog zetten voor diegene die onze sneeuwengel willen zien !:)

Zoen,

Hanne

Reacties

Reacties

Wouter

Ik hoop toch dat de Pizza Hut het wint van de Pizza Jazz..

Want als we nog eens pizza gaan eten ga ik niet even met jou nr Litouwen!

Hoewel.. mijn mijn navigeerkunsten kan het wel eens zijn dat we eerder in de buurt van de Jazz uitkomen dan in Hasselt of Antwerpen :p

hanne

HAHAHA:D maar hier hebben ze ook wel pizza hut ze ! dus dan kunnen we nog kiezen !;)

Meter

Hoi mijn lief Vilniuske,


Zo te lezen gaat het je daar goed. Het is er wel heel erg koud, wij gaan nog een beetje wachten met je te komen opzoeken, als wij komen zal de zon er ook al wel zijn. Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Ik heb ook nog een verhaaltje. Dinsdagavond op de terugweg van het werk naar huis heeft een Duiste trucker op de Antwerpse Ring me van de weg gereden, ik heb heel veel geluk gehad, heb nog net de vangrails kunnen ontwijken. Hij had me totaal niet gezien. Met mij is alles in orde, de auto is wel zwaar gewond. :-(
Lieve meid ik hoop dat je daar verder op een aangename manier je tijd kan doorbrengen maar ik weet zeker dat het lukt, dat is Mortelmans bloed he.
Heel veel kusjes en we volgen met veel belangstelling je reisverhalen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!