hanneinvilnius.reismee.nl

het begint !

Labas,

Vanaf morgen (maandag 22 feb) gaat het allemaal tegoei beginnen ! Eindelijk ! Iedereen is nu gearriveerd in onze hostel, ja de hollanders zijn allemaal al ingewijd in het litouwse leven. Onze lessenrooster staat nu ook voor 100% vast dus nu begint het 'serieuzere' werk ook ! We hebben onze eerste les russisch gehad, zelfs op een zaterdag (ja de eerste zaterdag ooit in ons leven om les op te krijgen). Russisch is echt een verschrikkelijk moeilijke taal dus ik hoop dat we het ooit gaan kunnen onthouden allemaal, maarja we doen ons best ! Vanaf morgen begint ook onze lithuanian language and culture (wat we 4 keer in de week hebben... wat ontzettend veel is !) Dus we hopen dan ook dat ons litouws zeer vloeiend eruit gaat komen na onze 5 maanden hier ! Hopelijk verwarren we ons litouws niet met ons russisch maar ja dat zijn zorgen voor later ! Dus in totaal volg ik hier 5 talen (en leer ik ook weer een beetje hollands erbij :)) dat gaat nogal eens iets geven. Maar voor 2 talen zijn we zeker al geslaagd (duits en engels) aangezien ze ons echt ontzettend graag hebben hier, want Cédric en ik zijn de enigste 2 erasmus studenten in de businessfaculty dus ze komen altijd op school naar ons toe om te vragen hoe het met ons gaat ! Dus aandacht komen we niet tekort hier. Gisteren (zaterdag 20 feb) wilden we op stap gaan met een paar van onze klas (ja hoor we hebben zelfs al vrienden gemaakt hier !), maar zo ver zijn we niet geraakt. We hadden een feestje op ons kot gehouden en het was zo gezellig enz dat wanneer we wilden vertrekken er geen bussen meer reden en we te lui waren om een taxi te bellen. Dus het is bij een gezellig avondje op kot gebleven.
Meer hebben we niet echt uitgestoken deze week, dus ik kan jullie niet echt meer vertellen:).

Je hoort ons nog wel als we meer nieuws hebben

Kus

Hanne en Cédric