hanneinvilnius.reismee.nl

weekend with my cecmpa (sister in Russian:))

Hello everybody !

Vrijdag ben ik rond half 3 (want het vliegtuig had vertraging) mijn zus(je) gaan afhalen in de luchthaven. Het was een zeer professioneel onthaal, zelfs met een bordje !Toen heb ik mijn persoonlijke taxichauffeur gebeld (de jan) en hij was op 5 minuutjes(zoals beloofd) daar om ons naar de giedraiciu te brenge. Daar aangekomen heb ik Nele even rondgeleid en de spulletjes afgezet. Hierna zijn we richting de stad gegaan, alle dat dachten we toen, ik ben toch nog niet zo goed in de bus te nemen (ik ben meer een taxivrouw:p dat heb ik hier al ondervonden). Dusja we kwamen ergens uit.. toen zijn we op orientatie richting stad gewandeld, ondertussen heel wat leuke huisjes,kerkjes,shoppingcentra,...ontdekt dus verdwaald zijn brengt u toch naar nieuwe plaatsen. Opeens herkende ik iets en toen was het gemakkelijk. We hebben dan nog afgesproken met een paar van mijn kot die dan mee een koffietje kwamen drinken met ons. 's Avonds hebben we niet echt veel meer gedaan, hebben wat gegeten, chocomousse gemaakt, en film gezien.
Zaterdag hebben we lekker lang uitgeslapen, daarna zijn we naar een toerismebeurs gegaan (omdat dit verplicht was voor de duitse les). Het was eigenlijk een superkleine beurs, enkel 1 hal. De inkom was 4 litas, dus ongeveer 1,2€..maarja het stelde ook niet veel voor... België had zelfs geen enkele stand. Hierna zijn we weer richting de stad gegaan en daar Nele wat rondgeleid en de toeristische plaatsjes aangeduidt. Toen zijn we richting Akropolis geweest (nee geen mooi monument, maar de oh-zo-geweldige shoppingmall) daar hebben we wat gegeten met iedereen en daarna nog wat geschaatst. Na ons schaatsavontuur zijn we richting de skybar geweest, waar we een lekkere cocktail hebben gedronken. Eenmaal aangekomen in onze hostel hebben we nog wat bij de hollanders gezeten en wat gelachen,gedronken, gegeten(pannenkoeken natuurlijk!)
Zondag hebben we(Cédric en ik) ons huiswerk gemaakt (ja we moeten hier echt werken !), daarna zijn Nele en ik richting het kasteel vertrokken, daar een mooi overzicht van Vilnius gekregen. Toen hebben we Nele geïntroduceerd in onze supercoole maxima !:) Lekkere spaghetti gegeten om de avond af te sluiten, en vroeg gaan slapen.
Het was een ontzettend weekend en vond het zeer leuk dat ik mijn zusje nog eens gezien had !
Maar nu gaathet drukke schoolleven weer voort ! Zodra we weer iets leuks hebben meegemaakt zal het hier wel op verschijnen ;)

X

Reacties

Reacties

Wouter

Verdikke.. Alweer die chocomouse gemist..

En geen enkele alinea toegewijd aan het schoolleven zelfs? ;)

hanne

awel als ge mijn schoolleven zo interessant vindt zal ik eens een privé mail sturen met al men lessen in uitgelegd enz:d en chocomousse... ja ge hebt idd iets gemist !:D

Big Sister

Jawel wouter! Ze heeft toch gezegd dat ze huiswerk heeft gemaakt (met mijn eigen ogen gezien en zelfs ondervraagd :)), en dat ze voor school naar een beurs is geweest :D Toch veel voor in een weekend, niet?

Michieltje

Toch leuk he zo'n toffe zuster hebben! Ik moest nog goed wat bijlezen, het aantal blogs dat ik nu volg, een serieus werkske hehe! Ben blij dat je het zo goed hebt daar! Keep it up, bisouss X

Bert

Fijn om lezen dat 2 zusjes zich geweldig hebben geamuseerd. Je bent ondertussen al een all round gids in wording. Vallen je medestudenten wat mee?
Woensdag ll waren we (Toon, Els, Sien en ik) proefkonijn bij oma Liesje. Zij heeft pittige balletjes in tomatensaus gemaakt. Man, man, man de kom was om af te likken. Heerlijk was dat. Ik zal aan oma vragen of ze een balletje opstuurd.

hanne

awel het was super fijn dat men zus(je) op bezoek was gekomen. mij medestudenten zij echt super leuk !! Heb ze echt graag !! Die balletjes zijn echt welkom, want mis het belgisch eten toch wel een beetje !!! dikke kus aan iedereen van de familie !! X

mama

hallo,het is nu al een tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben.Nele vond het inderdaad tof daar bij jullie.De foto's waren mooi,ik ben benieuwd of ze in de flair komen te staan.Tussen haakjes heb jij de oplader van ons fototoestel in Vilnius.

Dikke knuf en tot horens mama

hanne

ja het is inderdaad lang geleden, ik zit maar elke dag te wachten totdat jullie op skype komen... Nee die ligt in mijn kamer (de oplader).
Hopelijk tot snel !!!
X

Bert

Het is stil in huis. Zoonlief is zich stilaan aan het voorbereiden voor zijn examens. Zeker nu zijn laatste rapport wat minder was. Kan gebeuren. Gisteren (zaterdag) was het op de floorballmatch ook wat minnetjes , zij hebben 4 - 4 gelijk gespeeld en hebben de overwinning uit handen gegeven. (
Woensdag gaat hij naar de kapper. Hij is zijn haarbles beu. Ik heb hem gewaarschuwd, de kapper kennende, dat hij daar een flink stuk zal van afknippen.
Vrijdag avond was het voor hem een onverwachte hoogdag, zijn bovenste rij blokjes mochten er af. Viktor in opperste stemming )) Langs deze weg doen we je vader de groeten van Jan Symons. Zoonlief ontdekt ook stilaan de geneugden van het internaat. Deze week zijn ze s' nachts met 4 man stiekem, het internaat uitgeglipt. Recht naar de MacDonalds voor een pakje friet. De ene in pyamabroek, de andere op zijn sloffen, de andere in een badjas. Gelukkig zijn ze in Aoljst straffen dingen gewoon!Heerlijk zo'n escape. Vind je niet?

hanne

haha:D ben blij dat viktor een beetje een rebel aan het worden is (dat is toch een teken dat hij een echte Dedoncker wordt niet?) Zijn haar mag inderdaad wel wat korter, want hij zag niets meer denk ik :) En het floorball.. dat komt wel weer in orde, ze zullen zich wel weer herpakken. Die examens zijn altijd beter dan maandrapportjes (en zo niet, het zal wel goed uitdraaien met viktor, is met mij ook gebeurd !!). Ik hoop toch wel stiekem dat Viktor diegene was dat in zijn badjas naar de Mcdo is geweest, want dat zou nog leuker zijn ! Heel veel groetjes daar !;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!