hanneinvilnius.reismee.nl

bezoek familie Waterkeyn en Roadtrip nr de zee !

Laba diena

Zoals de meeste onder jullie al weten is onze bezoekmaand een beetje in het water gevallen. Jammer genoeg natuurlijk ! Er waren ook een paar voordelen aan de aswolk zoals het verblijf van Thomas en de mama van Charlotte werden verlengd. Ik weet niet of zij dat zo leuk vonden, maar wijalleszinswel ! :). Normaal moesten er ook een 40-tal mensen aankomen van verschillende landen in onze hostel voor een internationaal project, maar zij hadden ook wat vertraging. Het was wel een feestje toen bijna iedereen van dat project er toch geraakt waren. Zij hadden elke avond wel iets te doen en wij als erasmussers hebben ons daar tussen gevoegd en bijna elke activiteit van hun meegedaan wat zorgde voor heel wat plezier en ook het leren kennen van nieuwe mensen. Tijdens die 10 dagen dat die IP'ers hier waren hebben we ook een super tof bezoekje gekregen van de ouders en jongste broertje en zusje van Cédric !!! Het was echt leuk samen met hun, we zijn onder andere naar de tv-toren geweest, weer gaan schaatsen natuurlijk ! (ik ga nooit meer schaatsen met die familie, ze zijn echt té goed voor mij :)). Ze zijn echt allemaal een natuurtalent in schaatsen ! We zijn ook lekker gaan eten met iedereen en ook nog naar de skybar geweest. Het waren echt super toffe 4dagen !:)
Vrijdag 30 april zijn wij (Cédric,Charlotte,Brecht en ik) richting de zee vertrokken met ons gehuurd autootje ! Vrijdag zijn we begonnen uit Vilnius om zo richting de Kruizenberg te vertrekken. Daar aangekomen hebben we eens zitten rondkijken naar al die kruizen, echt niet normaal hoeveel kruizen op 1 heuveltje eigenlijk kunnen staan. Het was wel indrukwekkend. Tegen de middag zijn wij dan richting Palanga gereden, het eerste kuststadje. Daar hebben we eerst naar een slaapplaats gezocht, een super mooie kamer met alles erop en eraan. Toen zijn we naar de zee gewandeld, en Cédric en Brecht waren super dapper en hebben een duik in het frisse water genomen ! Daarna zijn we richting het stadje gewandeld en 's avonds gewoon op onze kamers wat gekaart. Het was een super gezellige eerste dag.
Zaterdag 1 mei zijn we richting Klaipeda gereden om daar de ferry te nemen richting Nida. Eerst hebben we halte gehouden bij het zeemuseum en het dolphinarium. We hebben een superleuke show van dolfijntjes en zeeleeuwen meegemaakt. Daarna zijn we richting Nida gereden, de grootste duinen van Europa zijn hier te zien ! Echt indrukwekkend ! We hebben in de duinen ook afteltikkertje gespeeld, super vermoeiend maar wel grappig ! Vanaf die duinen kan je ook Kalingrad zien, maar er staat iets te veel prikkeldraad om tot daar te gaan.
Na een flinke wandeling in de duinen zijn we richting ons hotelletje gegaan (een redelijk goedkoop 3sterren hotel dat we onderweg tegen gekomen waren). Maar onderweg zag Cédric een mooi plekje om van de zonsondergang te genieten. Was weer super mooi natuurlijk ! Eenmaal in ons hotelletje aangekomen werden we super onthaald. De mevrouw , die ook goed engels kon spreken, zei dat we in de living bij de openhaard mochten zitten als we wilden. Dus we hebben daar bij een theetje zitten kaarten. 's Ochtends hebben we daar ook kunnen genieten van een ontzettend heerlijk ontbijt met pannenkoeken, thee,... alles wat we maar nodig hadden.
Zondag 2 mei zijn we richting Kaunas gereden. Toen we daar aankwamen was het toevallig het 'grootste' festival van Litouwen bezig, namelijk Kaunas Jazz. We hebben dan naar een optreden geluisterd en in de zon gezeten, deed wel deugd. Daarna zijn we nog wat in het stadje gaan rondlopen, naar mijn mening is Vilnius heel wat mooier dan Kaunas maar de meningen verschillen toch wel. Na ons bezoekje zijn we terug richting onze hostel gereden. Iedereen keek wel wat vreemd toen we met onze auto aankwamen gereden (volgens mij waren ze toch een klein beetje jaloers !). 's Avonds zijn we hier dan ook nog mee naar de Akropolis gereden om onze inkopen te doen voor de komende week.
Maandag 3 mei, deze ochtend hebben Cédric en ik de auto teruggebracht :( het gaat terug aanpassen worden om weer alles met de bus te doen ! :)
Voila dit is zowat alles wat we weer hebben meegemaakt. Volgend weekend gaan we richting Tallinn waardat ik mijn teergeliefde oudertjes terug zie ! :) Hierna meer nieuws ;)

Viso gero

Hanne

Big Sister!

Heyla!
Amaai wat een avonturen !
Je kan binnekort een boek schrijven!
Zal deze week nog wel eens bellen...morgen ofzo (want jij bent er nooit als ik kijk!)
Btw, zorg jij voor moederdag? :D want ons mama is dat weekend bij u! (zal ik vaderdag wel 'coveren' ;)

veel plezier daar, VAKANTIEGANGER!
den deze is hier wel jaloers se!
Ik hier maar hard werken voor school, en gij maar feesten en vakantie pakken ;) Dat gaat een dikke aanpassing zijn volgend jaar!

geniet er nog maar van, want eens als ge thuis zijt... :p
x

Hanne

Haha mezelf als cadeau voor moederdag is dat goed genoeg?? Nee ik zal wel iets zoeken. Ja het is hier dik in orde,het begint nu wel wat op te korten jammer genoeg ! Ja bel es n keer ! :) euhm ik ben bijna altijd online ofwel stuur me effe n smsje wanneer ge zou willen bellen fzo ! :)
Dikke kus