hanneinvilnius.reismee.nl

het einde nadert !

Dag allemaal,

Het is al heel lang geleden dat ik van me heb laten horen. Of voor sommigen misschien de eerste keer dat ze mijn gezever gaan lezen (succes ermee).

Vandaag is het hier in Vilnius weeral prachtig weer. Het is nu al ongeveer 2 weken boven de 20°C en we genieten er ten volle van. Vandaag zijn we, na lang uitgeslapen te hebben, naar het Vingio Park gegaan. We hadden op de kaart gekeken en wisten het dus ongeveer zijn. En na een lange rit, met 3 vershillende bussen zijn we er uiteindelijk toch geraakt. Al een geluk laat mijn oriëntatiegevoel me niet snel in de steek. Daar aangekomen hebben we een flinke wandeling door het park gemaakt. Het is een park waar van alle kruisen in staan om Duitse en Russische soldaten te herdenken. Het is echt ongelooflijk om in het centrum van Vilnius in zo’n groot park te wandelen. Je bent daar echt midden in de bossen.
In een kleine kiosk hebben we iets te eten gekocht en hebben ons dan als aangestrande walvissen in het gras laten ploffen om er lekker te zonnebaden. Het was op een groot grasplein met een super groot podium, waar openlucht concerten en festivals worden georganiseerd. Het is echt leuk om te zien hou Litouwers nu wakker worden na een lange winterslaap. Overal waar ik nu kom is er leven, in tegenstelling tot een paar maanden geleden. Hier in het park waren veel mensen aan het wandelen met hun babies en honden. En soms ook met de 2 tesamen, wat heel grappige taferelen vormde, van moeders die niet voor een kind en een hond tesamen konden zorgen. Ook veel Litouwers op rollerskates en skaters en fietsers en brommers en nog veel andere dingen die we in de winter nooit te zien kregen.
Nu is de stad zelf ook op z’n groenst. Echt ongelooflijk hoeveel bomen je in een stad kan planten. Zoveel groen zie je in België zelfs niet in bossen en natuurgebieden.

Voor Hanne en mij is het hier nu bijna gedaan. We hebben al de helft van onze vakken afgehandeld en de “zwaarste” examens zijn achter de rug. Dinsdag hebben we 2 examens gehad. Één daarvan was wiskunde. Het vak waar we al heel onze erasmus schrik van hebben. Maar we gaan er normaal gezien wel voor slagen aangezien dat het examen bijna exact hetzelfde was als het voorbeeldexamen en dat we de leerkracht zover hadden gekregen dat we al onze notities mochten gebruiken. Onze leerkracht had zelfs chocolaatjes meegenomen om ons moed te geven voor het examen en wanneer het voorbij was vroeg hij ons of we is bij hem wilden komen bbq-en, dus achterafgezien was het toch niet echt iets om voor te stressen. Ons ander examen van die dag was Tourism organisation. Zo een gemakkelijk examen heb ik nog nooit gehad. De leerkracht gaf ons het examen, zei dat we mochten samenwerken en liep weg. Dus hebben Hanne en ik op ons gemak al de vragen opgelost, waarna we nog een mondeling deel hadden. En toen dit alles achter de rug was vertelde ze ons dat we allebij een 10/10 hadden, dus dat is allemaal dik in orde.

Maarbon, genoeg over school gezeverd.
We blijven hier nu nog maar met 3 over, mits de 2 Russen Charlotte en de 5 Hollanders ondertussen naar huis zijn vertrokken. Onze hostel is echt leeg nu. En Ilze verlaat ons 26 mei. Maar ik ben zeer blij dat Fanny mij hier de laatste 4 dagen komt helpen met inpakken. Zij heeft stage nu in België en heeft haar uurrooster zodanig opgesteld dat ze mij toch nog kan komen bezoekn, dus dat is echt super leuk. Dan kunnen Hanne en ik nog is voor een laatste keer alles laten zien wat we hier ondertussen al zo goed kennen. En dan, op 2 Juni, is het tijd om naar huis te gaan en gaat deze geweldige erasmus al voorbij zijn.
Het is echt ongelooflijk hoe snel alles hier is voorbij gegaan. Ik heb hier eccht een geweldige tijd gehad en ik denk dat dat voor iedereen hier zo is. We gaan elkaar zeker nog missen, maar zoals gezegd wordt, is er een tijd van komen en van gaan. En nu is het tijd om naar huis te gaan.

Maar eerst gaan we ons hier nog 2 weken vollenbak amuseren uiteraard!
Fanny, I’m waiting for you!!!!

Groetjes

CĂ©dric

Reacties

Reacties

Big Sister!

Trek zeker nog wat foto's van het groene vilnius... Sneeuw genoeg gezien ;)
Geniet nog van jullie laatste dagen!
Amuseer jullie daar nog!

groetjes

Fanny

woehooooooooooooeeeeeeew!!!! ik kom eraan:) :) :) (nog maar zes keer slapen)

xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!