hanneinvilnius.reismee.nl

bijna weg !

Hallo iedereen,

Zoals jullie weten vertrek ik zondag richting Vilnius. Het zal wel even wennen worden aan de temperatuur daar (aangezien het daar nu zo'n ongeveer -10° is), maar dat zal wel allemaal goed komen. Hier zullen jullie dan mijn 'avonturen' of gewoon de dingen die ik meemaak kunnen lezen. Ik beloof niet dat ik dit 5maanden ga kunnen volhouden, maar ik doe zeker en vast mijn best. Ik ben wel al volle bak aan het aftellen (nog 3 dagen !), want heb er ontzettend veel zin in ! Nu, de dagen die resteren in het Belgienland, zal ik afscheid moeten nemen van veel mensen, hier zie ik wel tegen op maar ja dat moet ook gebeuren:) De mensen die ik niet kan zien krijgen hier nu een virtuele knuffel en zoen van mij ! ;) Voila ik zal maar eens stilaan aan mijn koffer beginnen nu en hopen dat ik niets vergeet natuurlijk !

Tot snel hier op deze blog,

amuseer jullie hier in België, ik zal me alvast amuseren daar in Litouwen !

Reacties

Reacties

Wouter

Volle bak?

Leer ze daar maar wat Maasmechels! :p

Bert

Hasta Labas Hanne, diena mielas mergaité, (vraag dat maar eens aan de lokale bevolking) Wie had dat ooit gedacht! Familie in het hoge Noorden. Zorg maar dat je daar geen wortel schiet met je inburgeringsproces: Trakai, het stadscentrum, noem maar op. 'k Ben blij dat je zo goed doet. Die vis vind ik wel het summum, je had 'ispjaustymas' moeten vragen en dan doen ze dat wel ;) Zeker voor een diena mielas mergaité als jij.
Storas bucinys.
PS normaal moet er op de s (bij ispjaustymas) en c (bij bucinys) een omgekeerd hoedje op (iets van accent cir...flex) maar dat lukt me niet, ook niet als ik de pc onderste boven draai. Je ziet maar, leuk van jou iets te horen, geniet van je Litouws verblijf, nog vele vele bucinys-kes. Litouws doet me wel een beetje denken aan de taal van Opa G 'bonna snotjes, bézekes' Tot hoors.

Bert

Morgen, donderdag gaan we naar de Hoge Venen 'snowboarden' (lees Viktor en zijn vrienden) Ik had oma Liesje uitgenodigd om mee te gaan maar ze heeft schrik om tijdens het wandelen verloren te lopen. Van haar hoge bloeddruk spreekt ze niet. Dus moet de hond Zita maar mee om mij gezelschap te houden. Als je in de Litouwse krant leest dat er in een veen een man doorgezakt is door het ijs dan moet je het niet ver zoeken. Storas bucinys. Heb je al eens geïnformeerd of die Litouwse uitspraken wel kloppen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!