hanneinvilnius.reismee.nl

de voorbije dagen

Labas,

Hier ben ik eindelijk !:) na lang sukkelen is het ons toch gelukt om internet te maken hier in het koude litouwen ! (met een beetje hulp vanuit België waarvoor dank Wouter:)). De voorbije 4dagen waren al ontzettend leuk, maar ook ontzettend koud. Ik zal ze een klein beetje beschrijven zodat jullie ook weten hoe het hier aan toe gaat.

Zondag 7/02: we kwamen aan in Vilnius airport rond 14u(vilnius tijd dus in België was het 13u). We moesten een paar minuutjes wachten op een local die ons ging rondleiden en ons naar onze hostel bracht. Het was een zeer vreemde jongen (zelfs nog kleiner dan mij dus dat is al iets eh:p) maar wel vriendelijk. Hij heeft ons onze hostel getoond en mij meegeholpen om mijn 3 loodzware koffers naar boven te brengen (wat vrouwelijke charmes hier al niet kunnen doen !). Daarna zijn we in de stad geweest om wat te wandelen, eerst hebben we op mama en papa gewacht, want die wilde natuurlijk mee ! Het is echt wel een mooi stadje, maar ik weet mijn weg hier nog niet echt. 'S middags zijn we gaan eten in een typisch litouws restaurantje (Kaimas) en hebben hier zeppelins gegeten ( dat zijn aardappelen met vlees in), dat is ontzettend speciaal..wij belgen vinden het niet zo lekker. 'S avonds zijn we terug naar de hostel gekeerd om de andere erasmusser te ontmoeten.Er is nog 1 ander belgisch meisje (Charlotte) en dan nog 3 van letland waarvan er 2 zeer goed russisch spreken. De 5 hollanders komen volgende week aan. De ontmoeting was heel leuk, veel gelachen, maar we moesten op tijd gaan slapen want de maandag moesten we naar school !

Maandag 8/02: om half 9 de bus nemen om om half 10 op school te staan zijn wij (alle ik toch niet) niet gewoon. We kwamen aan en moesten al direct duits gaan volgen (en aangezien die vrouw geen engels spreekt moeten wij duits spreken met de lector). Toen hebben we een rondleiding gekregen in het gebouw en mochten we terug naar huis gaan. Rond 15u zijn we naar Akropolis geweest (een gigantisch winkelcentrum, zelfs met een schaatsbaan binnenin). Hier zijn we vis gaan kopen voor 's avonds. Dit was een avontuur namelijk : we waren onze vis aan het kiezen en na lang twijfelen wisten we eindelijk welke te nemen. De vrouw ging opeens naar een aquarium en ging onze levende vissen vangen ! Hierna ging ze de vissen wat stikken voor ze daarna in stukken te kunnen snijden. Wij dachten oké, zij gaat de vis ook fileren maar neen ! Dit mochten we zelf nog doen ! Dus toen we aankwamen in onze hostel ging Cédric de vis fileren. Het klinkt misschien niet grappig ofzo, maar ik had echt buikpijn van het lachen die avond !Maar het was echt ontzettend geslaagd.

Dinsdag 9/02: Hier hebben we niet veel gedaan, gewoon een chill dagje genomen ! 'S avonds zijn we wel met mama en papa gaan eten in een lekker restaurantje, en daarna in hun hotel in de skybar iets gaan drinken. Hierna zijn we naar een erasmus feestje geweest, het was echt wel leuk.

Woensdag 10/02: hadden een afspraak met international office, hebben daar een presentatie over Vilnius gekregen was wel interessant. Daarna zijn we naar een 2handswinkel geweest waar alles maar echt alles aan 8 litas was (dus ongeveer 2,3€). We(Cedric en ik) wilden koken voor de rest (rijst met kip en currysaus) maar door het taalprobleem hadden we mosterd meegenomen in plaats van curry, maar het was uiteindelijk echt nog wel lekker ! 'S avonds hebben we niet veel meer gedaan aangezien we vrij moe waren van het feestje de dag ervoor :p

Donderdag 11/02: dat is vandaag dus ik kan alleen maar schrijven wat we deze ochtend gedaan hebben en de rest horen jullie nog wel ! We hebben engels gevolgd op school vandaag, was wel leuk. We zaten in een heel leuke klas en hebben zelfs al vrienden gemaakt die met ons op stap willen gaan ! Dus dat is toch al positief !

Algemene info over Vilnius : ongeveer -11°C, maar volgende week gaat het -20° worden ! Het bier is hier niet te drinken maar ze hbben hier duvel dus we overleven het wel.:p Er is hier ook een drankje 999 en dat is wel heel erg lekker, maar wel straf 40% dus... Het is hier in het algemeen wel goedkoop dus dat is ook al een serieus voordeel ! Ik heb ook een litouws gsm nummer: +37064628657 voor diegene die mij willen bereiken ! (sorry heb weeral een foutje gemaakt)
ons adres is :
Hanne Mortelmans/Cédric Waterkeyn
81 Giedraiciu gatve (kamer nr 32/ kamer nr 34)
Vilnius 08009
litouwen

Dit is voorlopig alles dat ik wil meedelen maar jullie horen nog wel snel van mij !

Dikke koude (met bevroren lippen) zoen

Hanne

Reacties

Reacties

Big Sister!

Heyla!

Het gaat u daar goed precies! :) Ben benieuwd hoe het er allemaal uit ziet!
Tot snel!
x

Chloë

Fijn dat het zo goed gaat!

Ik hoop dat ge nog leuke maanden gaat beleven,
We missen u al!

X.

kim

leuk dat het daar zo leuk is! Wel een beetje koud precies! Heel veel plezier ginder en hou me op de hoogte! wil je verhalen over het koude landje blijven volgen!! xx

Antje

Labas Hanne,

Tof om je blog te lezen. Het doet mij zo een beetje terugdenken aan mijn blog-vakantie!!!
Mijn ticket is ondertussen ook geboekt en dus kom ik je van 9 tot 12 april een beetje ambeteren :)) maar ik verwacht tegen dan toch wel iets warmer weer brrr!
Hier is ondertussen de vakantie begonnen, maar helaas ook het koude (sneeuw)weer.
Geniet van al het nieuwe dat er ginds te ontdekken valt en tot blogs! Sudie(v)!?!

link?jimai, Antje

Frodius

Het doet deugd om dit alles te lezen... zo jou Hanne! ;)
Kan ik het recept van de kip met mosterd krijgen? :p

Kus!

Joris

Leuk dat je het zo naar je zin hebt! En btw kip met Mosterd gaat goed samen! :) maar die was toch niet van de 2de hands winkel veronderstel ik?

post maar veel foto's want ben echt benieuwd hoe het leven daar is!

groetjes en tot snel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!