hanneinvilnius.reismee.nl

uitstap Trakai

Labas,

Vandaag besloten Cédric en ik om eens een bezoekje te brengen aan Trakai. Dit is een eilandje (dus volledig omringt door water normaal). We kwamen aan met de bus rond 13u, en moesten nog een kleine wandeling maken tot aan het kasteel. De normale route vonden wij natuurlijk een beetje te saai dus zijn we de kleine straatjes ingewandeld. Waardat normaal allemaal water was vond je nu alleen maar sneeuw en ijs terug (het had wel iets sprookjesachtig). We hadden een goede dag uitgekozen want er was vanalles te beleven ! Overal zagen we langlaufers op het meer, quads en zelfs paarden... Wij willen eens iets speciaals doen dus zijn wij gewoon het meer opgestapt en zo gewandeld tot aan het kasteel, ontzettend vermoeiend zo in de sneeuw wandelen maar wel een geslaagde manier om het warm te krijgen ! Eenmaal aan het kasteel aangekomen moesten we betalen om binnen te gaan, maar dit vonden we niet de moeite dus hebben we stiekem wat foto's genomen (want voor foto's te nemen moest je ook al betalen) en gewoon weer weggegaan. We hebben wat gegeten en nog wat rondgewandeld. Het was niet zo'n groot stadje dus we waren er al vrij snel door, dus wij terug naar de bus. Ontzettend nipt, maar toch op tijd hebben we onze bus terug genomen richting stotis ( het busstation van Vilnius). Daar aangekomen moesten we natuurlijk nog een bus nemen richting onze straat, maar we wisten niet goed welke dus gokte we op de 34 (klonk ons toch het bekendste in de oren). Toen we er op zaten vonden we het toch vreemd dat die bus helemaal de andere richting uitging en niet richting de stad reed... Uiteindelijk zijn we er toch geraakt (en met de 34) dus alles is goed verlopen:). Morgen zullen we een bezoekje brengen aan Ozas (het grootste winkelcentrum van Vilnius), dus wordt shoppen :p Ik zal ook enkele foto's van vandaag voor de geïnteresseerde erop zetten !

X

Luana

Heyla meid!
Ik lees dat alles goed met je is en ben heel blij dat het je goed bevalt. Alleen die -20° !!!! what the hell???
Ik waan me hier in Belgie al in Siberie. Haha
Ik wist eigenlijk niet dat gij al zo vroeg vertrokken waart richting Lithuania. Anders had ik je nog een dikke afscheidsknuffel kunnen geven.
Ale amuseer je daar heel goed en pas op met de Duvels die je zal drinken! Kan gevaarlijk worden he
xxx Dikke Siberische zoenen
Luana