hanneinvilnius.reismee.nl

lang geleden

Hallo iedereen !

Amai dit is weeral eventjes geleden dat ik hier iets op gepost heb ! Dus het wordt hoog tijd om mijn (onze) verhalen hier weer eens neer te schrijven. Na ons avontuurtje in Riga werd het in onze hostel ontzettend druk, er kwamen namelijk 14 Schotten op bezoek voor 2 weken. Zij waren hier voor een optreden samen met Litouwers. Het is bewezen dat Schotten ontzettend luid, maar ook super sociaal zijn ! (en amai die kunnen drinken !!).
Charlotte werd de 16e maart ook 21, dus hebben we dit goed gevierd met een lekker etentje dat Cédric gekookt had met hulp van Ilze en mezelf ! Het dessert was ook overheerlijk (chocomousse natuurlijk !).
19 maart zijn we nog eens naar Trakai geweest, nu met het merendeel van de Erasmussers. Het was wel leuk, maar een beetje saai omdat we er al geweest waren.
24 maart zijn we dan naar een concert gaan kijken van de Schotten, wat echt goed was. En het gerucht van dat Schotten niets onder hun kilten aanhebben is niet waar, want dat jeukt verschrikkelijk naar het schijnt (ja ik heb het nagevraagd en nee niet zelf gezien :)).
En omdat het vakantie is, vertrok iedereen weg op vakantie. Cédric terug naar het Belgenland, lekker frietjes eten, Charlotte naar Hongarije haar vriendje bezoeken, Ilze terug naar Riga, en ikzelf ben een vriend gaan bezoeken in Bordeaux. Eindelijk schoon weer daar en ook een mooie stad, deed even deugd om weg te zijn, maar ook wel om terug te zijn. Vilnius is toch een beetje mijn 2e thuis geworden. Na een stressvolle terugreis en een vertraging op mijn bagage ben ik toch goed in mijn kamertje gekomen. Toen ik aankwam had de vrouw aan de balie een cadeautje voor mij !!! Een pakketje uit het Belgenland, van mijn super lieve nonkel 'Groot licht' ! Maar jammer genoeg was de inhoud een beetje beschimmeld :) maar ik vond het echt wel super lief, en heb het in mijn gedachten opgegeten :).
Vanavond ga ik op stap met de 3 hollandse jongens en morgen misschien eens een shopke gaan doen ! Zondag komt Cédric terug en maandag Ilze (Charlotte blijft nog even bij haar vriendje), dus het Erasmus leven kan stilaan terug beginnen. De lessen beginnen terug vanaf dinsdag dus dat wordt ook weer even aanpassen.
April wordt ook een ontzettend drukke maand met bezoekjes van iedereen. Antje,Thomas en meter en Patrick zal ik ontvangen hier ! Ik kijk er al echt naar uit om hun hier te zien !
Zodra ik weer iets spannends heb meegemaakt zullen jullie het wel te horen krijgen !

dikke zoen uit het nu al iets warmere Vilnius !

Hanne

Reacties

Reacties

Meter

Hoi Hanne,

De tijd vliegt hier ontzettend snel, dus dat wil zeggen dat we bijna onze koffers aan het pakken zijn. Maandag 19 april vliegen we naar je toe. Ons vliegtuig vertrekt normaal in de namiddag.
We gaan nu zondag nog even tot bij uw mama en papa nog ene drinken voor papa zijne verjaardag en om nog wat weetjes over Vilnius op te doen.
We gaan je zeker op de hoogte houden van ons vertrek. Misschien nog belangrijk, we blijven tot donderdag dus 3 nachten. Wij kijken er alvast naar uit hopelijk jij ook.

Tot Heel gauw.

Meter en Patrick

xxxxxxxxxxxxxx

hanne

oh dat is leuk ! ik kijk er echt naar uit !! :)
het kan zijn dat ik door de dag niet zo veel tijd heb, vooral op maandag en dinsdag heb ik het druk met school, maar voor de rest zal ik normaal wel vrij zijn ;)
tot heel snel
groetjes daar !!
X

Bert

Mijn zusie (lees je mama) heeft me de das omgedaan ). Na een bezoek aan het museum van Schone Kunsten 'El Greco' vroeg ze of ik geen zin had om mee te doen aan de 20km van Brussel. En je kent De Donckers veel bravoure, veel prietpraat en ik zei dus uiteraard ja. 20 lijkt bij de euro zo'n klein getal tot dat je het omzet. Vandaag -tijdens het lopen- viel mijn eurocent 20 dat is maal 1000 stappen. Maar ik loop geen volle meters dus reken maar op 40 cm in het begin, halverwege nog 30 en naar het einde nog 15 cm. Dat is dus bij mijn weten een serieus getal. Ping!
En dan moet ik nog eerlijk bekennen dat Zita meeloopt. In het begin trekt ze mij een beetje en op het einde ook. Hopelijk kan ik een ticket voor haar bemachtigen ;-)
Donderdag hebben we bij moeder overste, oma liesje, het dak vernieuwd. Het resultaat mag gezien zijn. Nu bidden we voor regen om te zien of het water mooi wegstroomt. Het is leuk samenwerken met de broers en oma.
Ondertussen Heeft Harold bij Buren (Neighbours) kanker, de coi van Thuis verliest er zijn goed humeur niet bij, dat mijn restaurant de twee vriendinnen buiten zijn gebonjourd, op kanaal 2 een dooie, op VT4 ook een dooie en dat Frieda Van Wijck het niet slecht doet in klasgenoten. Zo weet je iets van TV Vlaanderen.
Mijn liefste Hanne Panne Kevertje hoeveel keer moet ik nu nog slapen om jou een stevige knuffel te geven? Het begint toch lang te duren. Een warme omhelzing en een lieve groet van de Kattemnaars.
PS Viktor is gaan snowboarden in Italië. En gelijk alle kinderen van zijn leeftijd horen wij bijzonder veel ;-)

hanne

Awel nonkel ik vind het super dapper van u dat je de 20 km gaat lopen, met of zonder Zita ben ik super trots op u !!!;)
En al die tv series, er zal nog niets veranderd zijn waarschijnlijk :) simonneke en frank zullen nog steeds ruzie hebben en de doden blijven idd maar vallen !:)
ik weet de datum niet exact dat ik ga komen, maar ik weet dat ik over de helft zit ongeveer ! Als ik terug ben zal oma haar dak alleen maar zon ontvangen (dat hoop ik toch) ik kijk er ook naar uit om jullie terug te zien !
En wat Viktor betreft: geen nieuws is goed nieuws ;)
Dikke knuffel vanuit het nu al warmere litouwen !!
x

Big Sister!

Hi sis!
Hoe ist daar?
Met je beet? :) wel typisch dat zoiets jullie twee moest overkomen... ;)
Leuk al dat bezoek? Tegen het einde kan je misschien als officiële gids gaan werken daar in Vilnius!
Hier alles nog ok! Amsterdam was leuk, maar heel kort! We gaan dus zeker nog eens terug!
Veel plezier daar nog! Ik zal de verhalen hier wel lezen binnenkort ;)

x

little sister

hoihoi,
alles is goed hier, met mijn beet ook :p een beetje rood/blauw/paars..
het is wel fijn , maar wel vermoeiend maar zo gaat de tijd snel om !!:)
ja dan ga ik mee nr Amsterdam !
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!