hanneinvilnius.reismee.nl

weekendje

hoihoi,

Het is weeral even geleden dus hier weer een update !
Donderdag zijn we(Cédric,Charlotte,Ilze en ik)(dankzij Charlotte haar connecties) bij een ontzettend leuk litouws meisje mogen gaan eten,Carolina genaamd. Zij had voor ons kuggeles ofzo iets gemaakt (mijn litouwse schrijfwijze is nog niet op en top !). Dit zijn een soort aardappel pannekoeken maar toch ook weer niet..Het is moeilijk te beschrijven, maar het was zeer lekker dus dat was het belangrijkste ! Het was een zeer gezellige avond, we hebben zelfs naar de finale van de litouwse eurovisiesongfestivalkandidaten gekeken. Cédric en Charlotte's zangleraar (een zeer bekende litouwenaar naar het schijnt) zat in de jury. Dat was wel even heel hard verschieten en lachen voor hun 2.
Vrijdag begon de kasiukas fair hier in Vilnius, dit wilt zeggen allemaal kleine gezellige kraampjes met kunstenaars,...
Vrijdag hadden we nog niet echt de kans om dit echt te bezoeken, want wij hadden een tour met een gids doorheen de old town of Vilnius. Dit duurde zo'n 2 uurtjes denk ik, maar door de sneeuw leek het wel wat langer te duren. Ja het wordt hier maar kouder en kouder ipv warmer. Na onze tour hebben we lekker gehaktballen met krieken gegeten (zelf bereid door onze persoonlijke kok Cédric !). Dit was zeer geslaagd (Ilze vond onze combinatie toch maar een beetje vreemd).
Zaterdag was het girls day, dit vond Cédric niet zo leuk, want we waren echt de ladies aan het uithangen, hij moest maar overal mee naar toe:) Zelfs mee gaan shoppen. Ik hoop dat we hem toch niet te hard hebben aangepakt, maar denk dat het wel meeviel !
Zondag hebben we eerst vlijtig ons huiswerk gemaakt en daarna richting het marktje geweest (aangezien dit de laatste dag was). Het was ontzettend koud (ik denk zo'n -10°C) dus we waren al snel verkleumd. Ik heb wel 2 paar mooie oorbelletjes kunnen kopen (Ja zus 1 paar is voor u !!). Er was natuurlijk ook heel veel kitsch, maar ja dat was wel te verwachten.
Morgen begint het harde werk weer: school !
maar lang duurt het niet, want donderdag hebben we alweer vrij ( dit is het voordeel van een land dat 2 keer onafhankelijk is geworden). Dus donderdag vertrekken we richting Riga(Letland voor diegene die even slecht in aardrijkskunde zijn als mezelf) tot zaterdag. Dus jullie zullen waarschijnlijk de verhalen over Riga zondag kunnen lezen.

Tot dan

Hanne

Reacties

Reacties

mama

nog rap even voor ik naar de les ga informeren hoe het met de Litouwers gaat!!!
Hoe waren de lessen vandaag ? Oma heeft ook skype,dus je kan haar ook bellen.Een dikke knuf van mij en een dikke kus
mama

hanne

de lessen waren wel vrij interessant vandaag:) hopelijk blijft dat voor de rest van de week ook zo ! ik zal oma proberen toe te voegen op skype ! Tot morgen op skype ;) Dikke kus en knuf terug !

Ria

Hey Hanne, wat een leuke blog! Ik ontdekte hem vandaag pas. Ik zie dat je het daar best wel naar je zin hebt, toch ? En 't zou niet goed zijn als je Limburg niet een beetje miste...;-) !!!
Tot de volgende keer maar weer want nu kunnen we je volgen ! Liefs, Ria

Big Sister!

Ondertussen de oorbellen al 'gezien' en goed gekeurd :)
Wel weer leuke foto's!!
Ben benieuwd naar de verhalen van uw avonturen in Riga! Blijf je daar bij vrienden van Ilse?Veel plezier nog!
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!