hanneinvilnius.reismee.nl

april=bezoekmaand

hoihoi,

Zoals jullie al in mijn titel kunnen lezen is april echt de maand van de bezoekjes (wat wij leuk vinden natuurlijk !).
Vrijdag 9 april is Antje gearriveerd in Vilnius, dus met haar heb ik de stad goed bezocht, was heel leuk maar ook vermoeiend.De vrijdag zelf nadat ze haar spullen in mijn kamer had afgezet zijn we richting de stad gewandeld, want de zon scheen lekker ! Hebben wat kerken bezocht, een ijsje gegeten, rondgewandeld, iets gaan eten, een cocktail gaan drinken in de Skybar en daarna op tijd gaan slapen. Zaterdag op tijd opgestaan en weer richting centrum gewandeld, de plaatselijke markt bezocht, nog wat andere dingen bezocht en dan ook het kunstdorpje Uzupis waar mij iets leuks te wachten stond. We waren net op weg naar the hill of 3 Crosses maar het noodlot had iets anders in petto voor mij ! namelijk een hondenbeet :) een supergoeie waakhond had me vast aan mijn been nadat ik zijn tuin probeerde te doorkruizen (dat was namelijk korter !). Er is niets speciaals gebeurd, het ziet een beetje blauw, ik heb geen hondsdolheid maar het was alleszinds niet zo tof om mee te maken !Zondag 11 april is Thomas aangekomen en ben ik samen met hem en Antje (de laatste keer voor haar) door het stadje gewandeld. Maandag na mijn lessen ben ik richting centrum gegaan om Thomas te ontmoeten, weer wat rondgewandeld natuurlijk (ik heb mijn sport wel gehad !) en daarna is hij mee naar onze hostel gekomen om samen met de mama en broer van Charlotte mee te genieten van Cédric zijn beroemde spaghetti !
Dinsdag zijn we met ons allen in het centrum iets gaan eten (Thomas,Cédric,Charlotte,de mama, de broer en ik). Het was echt super gezellig en grappig ! Daarna hebben wij nog wat gekaart, zonder Thomas want die moest terug naar zijn hotelletje.
Woensdag zijn we naar het Europos Parkas geweest, een groot natuurpark met heel veel kunst, het was super mooi, we hadden het weer ook gelukkig mee. Daarna heeft de mama van Charlotte voor ons gekookt en 's avonds zijn we nog eens gaan schaatsen met ons allen. Het ging deze keer niet zo goed voor mij, want ik wilde achteruit kunnen schaatsen, maar de gevolgen daar van heb ik dan ook wel gevoeld (ben wel een paar keer gevallen). Daarna hebben we afscheid genomen van Thomas (want hij vertrok donderdag terwijl ik op school zat). Vandaag donderdag 15 april komen de vrienden van Cédric aan en hebben we ook een internationale dag, wat betekent dat wij België moeten voorstellen met ook het typische eten (eindelijk frieten!!!) en het bier (mmm bier !!).
Morgen vrijdag 16 april, gaan we 's avonds hier naar een balletvoorstelling kijken (sleeping beauty). Dat zal ook wel gezellig worden !
Zaterdag gaan we waarschijnlijk richting Kaunas vertrekken voor een dag uitstapje. En zondag gaan we dan eens uitrusten en huiswerk maken.
En dan komt maandag mijn meter met Patrick aan ! en de 22e komen de ouders en zusje en broertje van Cédric aan. Dus er staat nog wel wat bezoek op onze agenda ! Maar ook een uitstapje naar de zee staat op ons programma, namelijk Cédric, Charlotte en ik gaan de 30e april tot de 2e mei een autootje huren en dan naar de zee rijden ! Daar kijk ik ook al naar uit.
De 7e mei gaan Cédric en ik met mijn ouders naar Tallinn wat ook wel heel leuk gaat worden , dat weet ik al :)

Zo nu jullie onze agenda een beetje kennen snappen jullie hopelijk wel dat ik niet zo heel veel tijd heb om mijn blog continue aan te vullen dus ik doe mijn best, zodra de drukke periode voorbij is zullen jullie zeker onze verhalen hier te lezen krijgen !

Groetjes, Viso gero

Hanne

Reacties

Reacties

mama Lieve

Ben je zeker Hanne dat Thomas is kunnen vertrekken?
Want heel het Europes luchtruim is gesloten vanwege een lavastofwolk vanuit IJsland.Ik hoop voor hem dat hij 's morgens een vliegtuig terug had.
Vrijdag avond hebben we het feest van Anne's verjaardag dus vermoed ik dat we elkaar pas zaterdag horen.Hou je goed ,dikke knuf van ons allen.

dochter

nee hij is moeten hier blijven..hopelijk kan hij morgen vertrekken ! Cedric zijn vrienden zijn ook niet kunnen komen.. het is echt jammer ! Ja amuseer jullie en tot morgen ! X

kim

leuk al die bezoekjes!! veel plezier!!

mama

we horen juist op het nieuws dat het luchtruim gesloten blijft tot morgen namiddag 18u.Dat is niet zo fijn voor Thomas.Heeft hij ook een nieuw hotel toegewezen gekregen?
Dan is de internationale wandeling ook niet doorgegaan.

hanne

ja hij mag in het scandic blijven, de internationale avond is wel doorgegaan, alleen cedric zijn vrienden en Bas (een hollander) zijn vrienden(waarschijnlijk) kunnen niet komen..

mama

Ik heb ook nog met Rita gebeld,zij dacht dat de vlucht van Thomas pas voor zaterdag terug zal zijn.Vervelend voor Thomas ,he!!!Hij hoopte nog voor vandaag maar volgens de laatste berichten,denk ik ool dat het voor zaterdag zal zijn.
Knuf
mama

Meter

Hoi Hanne,

Hier zitten we dan heel verdrietig in België. We keken er zo naar uit om u te komen bezoeken, we waren er aan toe voor een paar dagen er tussen uit te gaan.
We wilden eerst nog iets anders boeken maar we hadden onze zinnen op Vilnius gezet dus blijven we maar thuis. We vinden dit echt wel heel erg en om met de auto te komen daarvoor is ons verlof te kort. Voor jou is het natuurlijk nu wat minder druk nu wij er niet zijn maar ik weet zeker dat jij ook naar ons bezoek uitkeek. Ik had je heel graag eens heel lang geknuffeld maar dat zal pas zijn als je terug bent.
Doe het nog heel goed daar en hopelijk lukt het ons volgend jaar om je ergens te komen opzoeken.

xxxxxxxxxxxxx

Meter en Patrick

Hanne

Ja meter en patrick, ik vind het super erg dat jullie niet zijn kunnen komen ! Ik keek er echt naar uit ! Mja die vulkaan wilde het ons niet gunnen eh !:)
Mis jullie, en als ik terug ben krijgen jullie een super dikke, litouwse knuffel van mij !
Dikke zoen !!!
XXX

Bert

Hanne Panne Kevertje wat steek jij toch uit! Vallen tijdens het ijsschaatsen, een stevige hondenknauw ... Het wordt tijd dat je naar huis komt. Dat avontuur moet niet te lang meer duren. Ik besterf het van de zenuwen ;-) In plaats van balletjes zal ik vervolg hondenkoekjes opsturen. Als ik me niet vergis is jouw mammie ook eens gebeten door een hond. Lijkt me precies erfelijk.
Ben vandaag tot de sluis van Ninove gelopen. Afstand 18 km. Zeg maar tegen je mammie dat de Iron man van Kattem niet te houden is. Mijn voeten stonden wel op koken en Zita heeft op het laatste een extra inspanning gedaan. Zij ligt nu wel strijk in het zonnetje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!